7 Sales KPI’s en hoe u ze in kaart brengt
Sales van nu is heel anders dan in The Wolf Of Wall Street. Corona heeft ervoor gezorgd dat we slimmer contact leggen met klanten. En dus zijn ook andere sales KPI’s belangrijk. We zetten 7 onmisbare key performance indicators voor moderne sales op een rij.
Wat zijn leads en hoe genereert u er meer van in B2B ?
In de wereld van de marketing wordt de term leads steeds groter. Maar de term komt vanuit sales. Deze Engelse term is met open armen opgenomen in de woordenschat van de Nederlandse marketeer en het belang van de term neemt dan ook significant toe. Maar wat is een lead...
Het rendement berekenen van marketing en sales
‘De helft van het geld dat ik aan advertenties besteed, is verspild; het probleem is dat ik niet weet welke helft.’ Dit beroemde citaat van de succesvolle Amerikaanse handelaar en voorvader van marketing, John Wanamaker, werd meer dan 100 jaar geleden uitgesproken....
Besteed minder tijd aan planning en meer tijd aan verkopen
In het salesvak zijn we de hele dag bezig met aandacht. Geven we onze klanten wel voldoende aandacht of juist te veel? Kan dat eigenlijk wel, een klant te veel aandacht te geven? Of brengen we zo Marketing & Sales Alignment in gevaar?
Wat is een whitepaper
Het whitepaper staat centraal in de online (B2B) marketing voor uw product of dienst. Het is een diepgaand document, dat erop gericht is de lezer te informeren en overtuigen. De lezer heeft namelijk een probleem en u kunt het oplossen. En dat doet u graag, in ruil...
Succesvol van verkoop buitendienst naar verkoop binnendienst
De verkoop buitendienst verschuift steeds meer naar verkoop binnendienst. Zeker sinds COVID-19 kunnen bedrijven niet meer zonder inside sales. Dus waar moet u op letten bij het investeren in een goede verkoop binnendienst?
Verhoog uw sales met digitale verkoop en marketing
Marketing en sales hebben zich verplaatst naar een online wereld waarin digitale sales en marketing moeten samenwerken voor het beste resultaat. Hoe kunt u online uw diensten verkopen?
Video voor sales: 5 goede redenen om hier vandaag nog mee te beginnen!
Dat video onmisbaar is in een moderne marketingstrategie, is waarschijnlijk niets nieuws. Een video doet het op een website of social media vaak beter dan een geschreven tekst. Minder bekend is dat video ook heel interessant is voor uw salesteam!
Marketing automation software vergelijken: waar moet u op letten?
Marketing automation is een krachtige tool om uw marketing en sales te professionaliseren. Marketing automation software vergelijken kan echter best lastig zijn. Dus hoe maakt u de beste keuze uit alle aanbieders?
Casestudy: Auteursrecht op de website
Casestudy: een ex-medewerker doet een beroep op het auteursrecht van een tekst op de website, nadat zijn naam van de website is verwijderd.
Geen sales meetings en verkoopgesprekken? Start met prospecting!
Op het hamsteren in de supermarkt en het online shoppen na, koopt vrijwel niemand nog iets. Het coronavirus verplicht de meeste mensen om vanuit huis te werken en andere prioriteiten te stellen. Voor de salesafdeling is het daardoor lastig om nu business te genereren....
Wat is marketing automation en welke voordelen biedt het?
Marketing automation is niet meer weg te denken uit het moderne marketing- en salesproces. Steeds meer B2B-bedrijven gebruiken marketing automation om inzicht te krijgen in hun doelgroepen en om campagnes te beheren, kwalitatieve leads te genereren en van deze leads...
Wat te doen met uw marketingstrategie tijdens de coronacrisis?
De impact van de coronacrisis is groot, ook voor marketing. Waarschijnlijk merkt u als B2B organisatie nu al de gevolgen. Dus waar kunt u zich nu het beste op richten met uw marketingstrategie tijdens deze crisis?
Sellian gaat in quarantaine!
Heel Nederland praat over één ding: het coronavirus. Sterker nog, de hele wereld. Het is inmiddels bestempeld als pandemie. Het kan snel gaan…
De 8 sales trends die u in 2020 niet meer kunt negeren
Om als bedrijf te groeien en succesvol te zijn, is een moderne salesstrategie onmisbaar. Tegenwoordig zijn er namelijk ontelbare slimme mogelijkheden om relaties op te bouwen met uw doelgroep en nieuwe klanten aan te trekken. En de ontwikkelingen op salesgebied gaan...
Auto’s verkopen zichzelf: waarom sales niet zonder marketing kan
Het aankoopproces is verschoven van sales naar marketing en vindt nu vooral online plaats, ook in de B2B-markt. Hoe blijft u in beeld?
De aandacht estafette
In het salesvak zijn we de hele dag bezig met aandacht. Geven we onze klanten wel voldoende aandacht of juist te veel? Kan dat eigenlijk wel, een klant te veel aandacht te geven? Of brengen we zo Marketing & Sales Alignment in gevaar?
Zorg dat uw funnel geen zandloper wordt
Het aankoopproces is verschoven van sales naar marketing en vindt nu vooral online plaats, ook in de B2B-markt. Hoe blijft u in beeld?
In 6 stappen naar een doelgericht salesgesprek
Een eerste salesgesprek met een prospect is van enorm belang. Lees hier welke 6 stappen u moet zetten voor een doeltreffend salesgesprek!
De B2B Marketing & Sales Strategie voor de Toekomst
Een marketing en sales strategie is essentieel om succesvol te zijn. In deze longread blog leggen we uit welke B2B ontwikkelingen niet mogen ontbreken in die strategie!
Meer B2B leads genereren: hoe doet u dat?
Meer B2B leads genereren is continu de uitdaging voor de verkoopafdeling. Een vraag die we vaak tegenkomen, bijvoorbeeld op LinkedIn. Het aantal reacties van vakgenoten is vaak opvallend groot. De antwoorden lopen nog verder uiteen dan de stroom aan binnenkomende reacties. Wat is uw strategie?
Help! Koude acquisitie mag misschien niet meer! Wat moet ik nu?
Koude acquisitie gaat binnenkort waarschijnlijk in de ban, als het aan staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken ligt. Consumenten moeten eerst toestemming geven om gebeld te worden met een opt-in. Wanneer volgt de zakelijke markt?
Offerte nabellen of opvolgen: altijd te vroeg of te laat?
Een offerte nabellen of opvolgen vergt uitstekende timing. Want hoe vaak gebeurt het dat u belt terwijl de klant deze nog niet eens gelezen heeft? Of erger nog, dat de klant al de offerte van de concurrent getekend heeft?! Het begint natuurlijk allemaal bij het schrijven van een uitstekend offerte, maar wat daarna komt is vaak minstens net zo belangrijk. Wat als u over de schouder van de lezer digitaal mee kon kijken?
Hoe kunt u een CRM-systeem en Marketing Automation inzetten om leads te genereren?
In uw CRM-systeem registreert u informatie over de klant. Maar hoe zet u een CRM-systeem en Marketing Automation effectief in voor het genereren van leads?
Alles over een Blog
Met iedere blog die u schrijft wilt u iets bij de lezer losmaken, zowel in B2B als B2C. Er zijn verschillende manieren en stijlen van bloggen, maar bij iedere stijl is het van belang dat u afsluit met een duidelijke CTA, die uw websitebezoekers verder helpt in de customer journey.
Mijn Customer Journey bij Tesla
Vroeger dacht ik dat echte topverkopers gemaakt werden in de showrooms van de autodealers. De helden van de autoverkoop blijken echter moeilijk in staat bij te leren, draaien op de automatische piloot en missen veel kansen. Het zijn vaak geen topverkopers, ze laten in de praktijk kansen lopen. U ook?
Accountmanagers en new business
New business is onmisbaar voor de groei van uw bedrijf. Ook bij bestaande relaties is nog veel te winnen, maar de accountmanagers beheren hun bestaande relaties prima. Maar accountmanagers hebben vaak geen tijd, focus of energie voor new business. Een hoofdpijndossier voor velen!
De waarde van een goed whitepaper
Bij steeds meer organisaties komt het besef dat online positioneren verder gaat dan het schrijven van een blog, adverteren of het publiceren van een post op social media. Het schrijven van content zoals een whitepaper is een onmisbare schakel in de strategische online propositie.
Salesplan en Marketingplan voor 2019
Hebben uw salesteam en marketingteam het salesplan en marketingplan voor 2019 al klaar? Het einde van het jaar nadert en dus is het tijd voor bezinning. Maar ook voor vooruitblikken. Waarschijnlijk had u wel een aantal doelstellingen opgesteld die u dit jaar niet haalt. Wat gaat u in 2019 anders doen? Wat gaan andere (mkb) bedrijven doen in het nieuwe jaar?
Hoe gaat u uw omzet voor 2019 begroten? Investeren in marketing of sales?
Q4 staat bij de meeste bedrijven in het teken van begrotingen. Als commercieel eindverantwoordelijke een hele uitdaging. Investeert u in marketing of sales?
Slim verkopen en effectieve acquisitie
De meeste bedrijven halen niet het maximale resultaat uit hun sales. Wij zijn ervan overtuigd dat vrijwel iedere mkb-ondernemer meer zou kunnen verkopen. Waarom? Omdat in de praktijk blijkt dat de dagelijkse hectiek regeert, waardoor het onmogelijk is om volledige focus op sales te hebben. En slim verkopen is er daardoor niet bij.
Leads genereren met inbound marketing: gebruik outbound marketing!
Inbound marketing kan als de ideale middel werken om leads te genereren, mits marketing hier op de juiste manier op inspeelt en er een optimale alignment tussen marketing en sales plaatsvindt. Vaak wordt leads genereren met inbound marketing afgezet tegen online advertising, terwijl ze elkaar juist kunnen versterken.
Alleen nog bezoekers op uw website die écht interessant zijn
Hoeveel van uw traffic bestaat daadwerkelijk uit hoogwaardige leads? De marketingafdeling denkt dat ze leads levert aan de buitendienst, terwijl deze leads in werkelijkheid geen leads zijn. Daarom moeten sales-professionals de marketingafdeling een handje gaan helpen. Een buyer persona opstellen is een goede eerste stap om beter de doelgroep te bereiken.
Account Based Marketing: hoe, waarom en wanneer?
Met name in het B2B segment kan het gebruiken van een Account-Based Marketing plan u aan de ideale nieuwe klanten helpen. Zo kunt u duidelijk focussen op het binnenhalen van specifieke (grote) klanten. Het is dan ook de manier om in te spelen op de 80-20 regel.
Profiteren van het ‘Pareto principe’ of de ’80-20-regel’
Het Pareto principe of de 80-20-regel, u heeft er misschien wel eens van gehoord. Er wordt vaak naar gerefereerd in de wereld van marketing en sales, maar gaat ook in andere branches op. Maar als het gaat om sales dicteert de regel dat ongeveer 20% van de klanten verantwoordelijk is voor ongeveer 80% van de verkoop. Ieder bedrijf is dus sterk afhankelijk van een klein aantal (grote) klanten.
Maak jouw blogs net zo verslavend als Game of Thrones
Voor veel mensen is het onduidelijk: hoe vaak moet u bloggen voor uw bedrijf? Hierover zijn de meningen verdeeld. De een blogt twee keer per maand, de ander drie keer per week. De praktijk wijst uit dat één keer per week goed werkt.
Geen Big Data voor B2B, maar juist Small Data!
Er zitten veel voordelen aan het gebruiken van Big Data analyse om interessante B2B prospects te vinden. Tenminste, dat denken veel bedrijven. In realiteit is echter Small Data doorslaggevend. In het B2B segment is acquisitie immers zoeken naar een speld in een hooiberg. U heeft een beperkt aantal klanten. En om de speld in de hooiberg te vinden, heeft u de juiste tools nodig. Zo laat u als het ware een enorme magneet los op de hooiberg; dan heeft u die speld zo gevonden!
Professioneel netwerken: rendement, doel en belang
Professioneel netwerken bij de vele nieuwjaarsborrels lijkt een uitgelezen kans. Heeft u de eerste nieuwjaarsborrel al achter de rug? En wat heeft het u opgeleverd? Alleen een kater of ook leads?
Wat is inbound marketing? [INFOGRAPHIC]
In deze blog leggen wij uit wat inbound marketing inhoudt en geven wij bruikbare tips die u zelf kunt toepassen om meer klanten aan te trekken.
Het commerciële proces: zo sterk als de zwakste schakel!
Commercie is een ketenproces dat bestaat uit diverse schakels. De zwakste schakel biedt de hoogste kans op verbetering.
Inbound Marketing in 5 stappen
Hier hebben we het principe van Inbound Marketing in 5 stappen uitgelegd. Het is de moderne manier om succesvol leads te genereren. En u kunt er meteen mee beginnen.
Het moderne verkoopgesprek: Always Be Helping
Op een dag dat ik thuis werk gaat de vaste lijn over en ik neem op. “Goedemorgen meneer Wallinga”.
Uzelf ontwikkelen als accountmanager
Lionel Messi staat al ruim tien jaar lang meer dan 4 uur per dag op het voetbalveld om zichzelf te ontwikkelen. Hij werkt iedere dag om nóg beter te worden door de juiste balans tussen werken, trainen, eten, slapen. Een professional op topniveau blijft immers altijd streven naar verbetering en dat doe je door te trainen. Al jarenlang verwonder ik mij erover hoe weinig de gemiddelde verkoper zich ontwikkelt.
Hoe komen mijn verkopers aan tafel bij nieuwe klanten?
Regelmatig stap ik als inbound salesman bij een sales gedreven organisatie binnen. De verkoop buitendienst wordt geacht om bij klanten te zijn. En er wordt van alles in het werk gesteld om de buitendienst te faciliteren om zoveel mogelijk klantgesprekken per week te voeren.
Inbound Marketing: het moderne alternatief voor koude acquisitie!
Koude acquisitie is niet meer van nu! Start in plaats daarvan met het inspireren van klanten met blogs, video’s, infographics, whitepapers! Dat is modern!
Wat is tractie en wat heeft dat te maken met groei?
Er is bestaat geen bedrijf zonder omzet. En om te groeien heeft ieder bedrijf nieuwe klanten nodig. Tractie is daarbij het belangrijkste wat je moet realiseren.
De mythe van de topverkopers
Vroeger dacht ik dat autoverkopers bij de top van verkopend Nederland behoorden. Want waar leert u het verkoopvak beter dan in de automobielbranche, toch? Inmiddels weet ik uit ervaring dat dit niet zo is; het blijkt een mythe. De branche is – enkelen daar gelaten – nog steeds vooral reactief ingesteld en de topverkopers in autoland missen nog veel kansen voor open doel. Terwijl het met de huidige technologie toch echt een stuk beter kan. Onderstaand ter illustratie enkele persoonlijke ervaringen van de afgelopen tijd.
Volg ons
Wij zijn er voor u!
Wilt u graag eens vrijblijvend kennismaken?