+31 88 626 73 71 contact@sellian.nl

Maak jouw blogs net zo verslavend als Game of Thrones

Voor veel mensen is het onduidelijk: hoe vaak moet u bloggen voor uw bedrijf? Hierover zijn de meningen verdeeld. De een blogt twee keer per maand, de ander drie keer per week. De praktijk wijst uit dat één keer per week goed werkt.

Hoewel er geen precieze richtlijn is voor hoe vaak u moet bloggen, lijkt regelmatig bloggen wel heel belangrijk. Als u iedere week op dezelfde dag publiceert, creëer u meer binding met de lezer. Deelt u deze content ook nog via social media, dan neemt het aantal vaste lezers nog verder toe.

Meer mailen is niet altijd spam

Bij GrooveHQ gingen ze van eens per twee of drie weken publiceren naar eens per week. Iedere keer dat een blog online werd gezet, werd dit ook met een e-mail campagne gepromoot. En de resultaten waren geweldig. De open-rates groeiden van 14,8% naar 49,4%. Daarnaast daalde het percentage uitschrijvingen van de e-mails van 2,9% naar 0,9%. En dat terwijl de geabonneerden dus twee tot drie keer zo veel e-mails ontvingen!

Zolang de content die u publiceert waardevol is voor de bezoeker, zal hij dit niet als spam zien. Sterker nog, hij leest het steeds meer. Probeer de klant iets te leren of te amuseren. En zolang u dit regelmatig doet, verbetert de customer engagement.

Verslaafd aan Game of Thrones én uw blogs

Er zijn niet voor niets veel mensen die verslaafd zijn aan een bepaalde serie. Game of Thrones bestaat uit slechts 10 afleveringen per seizoen. De kijkers moeten soms een jaar wachten op de eerste aflevering van het nieuwe seizoen. En toch is het een enorm succes. Regelmatigheid is belangrijk, maar kwaliteit is nóg belangrijker.

Dus hoe vaak moet u bloggen?

Probeer voor uzelf eens uit hoe vaak u in staat bent te bloggen. Het kan geen kwaad om vooruit te werken. Misschien kunt u in een creatieve bui wel drie blogs op een dag schrijven. Dan kunt u dus in één klap drie weken vooruit. Dus als u eens per drie weken gaat zitten schrijven, kunt u makkelijk elke week een blog publiceren en delen.

Bovendien kunt u blogs fantastisch gebruiken als aanvulling op een whitepaper, bijvoorbeeld. Zo bent u weer een stap dichter bij het opstellen van een inbound marketing strategie. Bent u benieuwd wat dit voor uw bedrijf kan betekenen? Neem contact op of download ons gratis whitepaper voor meer informatie!

Whitepaper

Haal het maximale uit uw marketing en sales

Sellian

Amsterdam • Groningen

088 - 626 73 71

contact@sellian.nl

Volg ons

Wij zijn er voor u!

Wilt u graag eens vrijblijvend kennismaken?